sunnuntai 14. syyskuuta 2014

A perfect weekend

Tämä viikonloppu on ollut kerrassaan täydellinen. Täynnä aurinkoa ja täynnä ihania ihmisiä. Kouluhommiakaan ei ole juuri tarvinnut miettiä. On vaan voinut täysillä nauttia tästä upeasta kaupungista. Ja mähän olen nauttinut joka sekunnista!


Eilen aamulla käytiin reenaamassa yhdessä tanskapoikien kanssa. Meidän koulun sali on kyllä ihan todella hyvä! Tarpeeksi iso ja laitteita on todella monipuolisesti. Irtopainojakin löytyy reilusti, joten hyvät treenit saa kyllä tehtyä. Paikka on juuri rempattu, pukkareitten uusia kaappeja asennettiin vielä viime viikolla. Kaikki on kyllä pirun modernia! Salille pääsee omalla sormenjäljellä. Uudet pukkarien kaapit toimivat myös sormenjäljellä. Kätevää! Tanskakavereilta oon saanut myös ihan todella hyviä reenivinkkejä. Lisäksi meidän kämpän vieressä on aivan ihana järvi, jonka ympäri kiertää lenkkipolku. Saatoin mainita tästä jo aiemminkin (?) mutta mä oon niin tykästynyt sen järven ympäri juoksemiseen. Matkaa kertyy about 6km, joten se on just passeli! Jos oikein tekee mieli juosta ni ei muuta ku muutama kiekka ympäri. Maisemat on aika mahtavat! Reenimahdollisuuksista ei siis todellakaan voi valittaa - päinvastoin!

Ja hyvä niin. Koska paikallisia herkkuja on syöty niin paljon kun maha vetää. Eilen suunnattiin iltapäivällä kohti Vondelparkia, joka on tosi iso puisto lähellä keskustaa. Puistossa on aina ihan hullusti porukkaa kun on aurinkoinen ilma. Ajetaan yleensä pyörillä keskustaan ton puiston läpi, ja siellä on aina tosi paljon väkeä. Me parkkeerattiin eilen itsemme sinne nurmelle picnic-eväiden kera. Meillä oli viiniä, Heinekenia (totta kai!), Stroopwafeleita (paikallinen herkku), viinirypäleitä, suklaata ja juustoa. Ilma oli mitä parhain ja oli vaan niin hyvä olla. Opetin tanskalaisille kavereille suomea - se vaan on aina yhtä hauskaa! Jatkettiin iltaa myöhemmin italialaiseen ravintolaan lähellä Leidsepleinia ja sen jälkeen drinkeille Blinqiin. Päivä oli niin ihana!





Amstedam on ihan täysin vienyt mun sydämen. Mä oon aivan äärimmäisen onnellinen täällä. Mä oon löytänyt ihan huippuihmisiä mun rinnalle, ja muutenkin tää tuntuu täysin kodilta. Amsterdam on niin ihmisystävällinen kaupunki jos näin voi sanoa. Joka asiassa on ajateltu sen asukkaita ja turisteja myös. Hyviä esimerkkejä on monia. Tässä muutamia! Monissa puistoissa on juomavesipisteet, vessoja ja kioskeja, joista voi ostaa kaikkea syötävää. Pyöräilijöille on omat tiet, liikennevalot ja "parkkialueet". Öisin keskustassa maasta nousee semmosia pömpeleitä, joissa on pisoaareja. Eipä tarvi miesten kuseskella mihinkään kadunkulmaan. ;):D Tekstit ja kuulutukset esim. ratikassa on usein sekä hollanniksi että englanniksi. Täällä on todella helppo viihtyä! 



Tänään käytiin meidän kämpän lähellä olevilla ruokamarkkinoilla. Siellä oli herkkuja eri maista. Satuttiin sinne ihan vahingossa, ja vähän harmitti, että oltiin just syöty. Näytti nimittäin tosi hyvälle! Täällä on koko ajan jotain häppeninkiä eri puolilla kaupunkia, ja ikinä ei tiedä mitä vastaan tulee. Kävelyn jälkeen me pyöräiltiin keskustaan ja istuttiin yhden kanaalin reunalla jokunen tunti. Kanaalilaivoja ja pienempiä veneitä seilasi koko ajan ohi ja me nautittiin auringosta.


3 kommenttia:

  1. Voi vitsit, kuulostaa niin täydelliseltä! Miks ei täällä Suomessa oo tollaista? ;) Sinne on kyllä päästävä reissuun! Jos en ehdi sun vaihdon aikana, niin ainakin sitten joskus.

    VastaaPoista
  2. Ehdottomasti, täällä on niin upeeta! :) Jos et nyt pääse käymään ni sit tullaan yhessä joskus! <3

    VastaaPoista